Sunday, February 6, 2011

Kenapa badan perlu disamak dengan tanah apabila bersentuh dengan anjing ?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiUKxNJpczdjxY8QLUBoceBBMwXScNNInD66F_NpQ5VHwO6myr4POBi92wnzBRW-JYmy7K6tS8iD6JlG-Fcnbm-BUM7UiPSMbpj5AX3i0T5k8sxTj44obvXGfFAz6yqAI5AzxYrlg_7N1AR/s320/dog-lick.jpgBagi anda yang muslim akan terkejut sedangkan perkara ini sudah diberitahukan pada kita sejak 1400 tahun yang lalu.

Ilmuwan membuktikan bahawa Virus anjing ini sangat lembut dan kecil.

Sebagaimana diketahui, semakin kecil ukuran mikroba, ia akan semakin efektif untuk menempel dan melekat pada badan manusia.
Air liur anjing mengandung virus berbentuk pita cair. Dalam hal ini tanah berperanan sebagai penyerap mikroba berikut virus-virusnya yang menempel dengan lembut pada badan. Perhatikan sabda Rasulullah berikut :
Dari Abu Hurairah RA, Rasulullah SAW bersabda,
Sucinya badan seseorang jika dijilat anjing adalah dengan membasuhnya tujuh kali, salah satunya dengan menggunakan tanah.



Dari Abu Hurairah RA, Rasulullah SAW bersabda,
Apabila anjing menjilat badan seseorang, maka keriklah (bekasnya) lalu basuhlah badan itu tujuh kali. (HR. Muslim)
Tanah, menurut ilmu perubatan moden diketahui mengandung dua materi yang dapat membunuh kuman-kuman, yakni: tetracycline dan tetarolite. Dua unsur ini digunakan untuk proses pembasmian (sterilisasi) beberapa kuman.

Eksperimen dan beberapa hipotesis menjelaskan bahawa tanah merupakan unsur yang efektif dalam membunuh kuman.

Anda juga bakal terkejut ketika mengetahui tanah kubur orang yang meninggal kerana sakit aneh dan merbahaya, yang kita rasa terdapat banyak kuman kerana penyakitnya itu, ternyata para pengkaji tidak menemui bekas apapun dari kuman penyakit tersebut di dalam kandungan tanahnya.

Menurut muhammad Kamil Abd Al Shamad, tanah mengandung unsur yang cukup kuat menghilangkan bibit-bibit penyakit dan kuman-kuman.


Hal ini berdasarkan bahawa molekul-molekul yang terkandung di dalam tanah bersatu dengan kuman-kuman tersebut, sehingga mempermudah dalam proses sterilisasi kuman secara keseluruhan.
Ini sebagaimana tanah juga mengandung materi-materi yang dapat mensterilkan bibit-bibit kuman tersebut.
Para doktor berpandangan, kekuatan tanah dalam menghentikan reaksi air liur anjing dan virus-virus di dalamnya lebih besar kerana perbezaan dalam daya tekanan pada wilayah antara cairan (air liur anjing) dan tanah.

Dr. Al Isma'lawi Al-Muhajir mengatakan anjing dapat menyebarkan virus tocks characins, virus ini dapat mengakibatkan kaburnya penglihatan dan kebutaan pada manusia.situslakalaka

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...