Saturday, October 22, 2011

Bayi bersujud dalam janin bila mendengar bacaan al-Quran


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgECWvgXGXTsWcRqdwCmp2-p1SspxocIHYPlk5rCDMM4JtbuNFyysibLlchU85yJg8A5D4yEkpLRkDUD4kXswasfWN6KwsP7Zq5BXVWcDQQ4kB0JeCbXwj4q6ggwglawhrAYG1hyphenhyphen-CMiVKM/s1600/bayisujud.jpg
Penelitian yang mengejutkan akhir-akhir ini bahawa muzik classic seperti Mozart dapat mempengaruhi pembesaran janin. Malah di sebuah laman dinyatakan Surabaya Ehealth klo ingin mempunyai anak yang cerdas hendaknya ibu bapa mengoptimalisasi anak sejak awal. Dan oleh doktor di web tersebut disarankan menggunakan muzik Mozart.

Tetapi bagaimanakan Islam memandang perkara ini. Tiap bayi lahir dalam keadaan fitrah, tentu suara-suara firman Allah lebih baik daripada suara-suara orang yang tidak pernah bersujud pada pencipta janin. Berikut ini kutipan pendapat Habib Munzir mengenai kehamilan seorang ibu.
“saya sarankan agar anda dan isteri anda banyak membaca al-qur’an untuk menuntun kemuliaan dalam rahim isteri anda.
Dibuktikan oleh para ilmuwan bahawa bayi didalam rahim terpengaruh dengan suara muzik, oleh sebab itu bila diperdengarkan suara musik blues, classic dan musik muzik yang tenang maka itu membantu pembesarannya
Dari penemuan ini kita mengambil kesimpulan betapa agungnya bayi yang ketika didalam rahimnya diperdengarkan kalamullah swt, tentunya jauh lebih agung dari muzik-muzik non muslim.

saya sarankan anda dan isteri anda banyak membaca surat Muhammad saw, berharaplah rahmat Allah sebagaimana bangkitnya rahmatan lil ‘alamin kemuka bumi ini (saw) membawa segala rahmat Nya swt.”

Untuk membuktikan pendapat Habib Munzir, setelah saya baca sana-sini ternyata sudah ada yang berekspresimen dengan meng-USG ibu hamil kemudian dibacakan Al Quran, dan selama proses pembacaan tersebut dipantau melalui alat USG kehamilan. Dalam video tersebut dibandingkan posisi bayi sebelum dan sesudah di bacakan.

Subhanallah, kerana semua bayi hakikatnya sudah Islam dan iman kepada Allah dan orang tuanya-lah yang menjadikan nasrani, yahudi dan majusi. 
Hasilnya ketika dibacakan surat Al Fatihah dan Al Baqarah bayi dalam janin dengan di USG terdiam dalam keadaan sujud seakan-akan mengenali suara-suara yang sedang dibacakan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...