Wednesday, May 25, 2011

Inilah akibatnya tidak ikut syariat Islam, terjadilah 10 kisah hubungan keluarga paling aneh

1. Suami (bukan isteri) yang hamil sehingga dua kali

Thomas Beatie, bekas ratu cantik Hawaii, dilahirkan sebagai wanita tetapi akhirnya memutuskan menukar kelamin melalui pembedahan, dan selanjutnya berkahwin dengan rakan sekerjanya, seorang perempuan, Nancy.

Setelah berkahwin dengan Nancy tidak mempunyai mendatangkan buah hati, kerana Nancy ternyata mandul, Beatie memutuskan menggunakan rahimnya untuk melahirkan anaknya sendiri.

Semasa Beatie mengumumkan kehamilannya, dari sperma yang tidak disebutkan pemiliknya, kontoversi berlaku. Masalahnya Beatie asalnya adalah seorang perempuan, tetapi kerajaan negaranya mengenalinya sebagai lelaki dan perkahwinannya dengan Nancy adalah rasmi dan memperoleh segala hak sebagai pasangan suami-isteri.
2. Saudara Kembar yang bingung menentukan siapa ayah dari anak yang dilahirkan oleh wanita yang sama-sama pernah ditiduri
Sepasang saudara kembar, Raymon dan Richard Miller, mereka adalah ayah dan bapa saudara bagi seorang anak perempuan berusia 3 tahun. Seperti tidak ada yang aneh, tapi masalahnya mereka tidak pernah tahu siapa yang ayah siapa yang bapa saudara. Holly Marie Adams adalah ibu kepada anak itu.
Menurut Holly, dia tidak sengaja melakukan hubungan sex dengan keduanya pada hari yang sama. Semasa Holly ditanya siapa yang menghamilinya, dia menunjuk Raymon, tapi dia meminta untuk dilakukan paternity test , dan bersama saudaranya Richard membawa keputusan ujian ke mahkamah.

Tapi ujian itu tidak membantu kerana hasilnya menunjukkan keduanya 99,9 persen boleh sahaja merupakan ayah kepada bayi dan keduanya ternyata tidak mahu menanggung perbelanjaan hidup anak itu.
 
3. Lelaki yang mempunyai anak dari sampel spermanya yang berasal dari 22 tahun yang lalu
Pada bulan Jun 2006, Chris Biblis, bekas pesakit leukimia yang sampel spermanya dibekukan semasa masih remaja, menjadi ayah kepada seorang bayi setelah para doktor berjaya mencairkan sampelnya setelah 22 tahun. Chris masih berusia 16 tahun semasa doktor memintanya melakukan radiotherapy yang mungkin akan menyebabkan dirinya mandul.

Doktor mencadangkan kepadanya mengambil sampel spermanya untuk penggunaan di masa depan sebelum Chris memulakan terapinya. Pada masa usianya 38 tahun, Chris merayakan kelahiran bayi perempuannya, Stella, dari rahim isterinya.

Di rahim isterinya inilah ditanam benih bayi hasil sampel sperma Chris dari 22 tahun yang lalu yang diinjeksikan ke dalam sel telur isterinya. Penyimpanan sprema selama 22 tahun sebelum kemudian digunakan ini tercatat merupakan rekod dunia.

4. Presiden yang mengaku sebagai ayah dari seorang anak hasil hubungan gelap
Bulan April 2009, presiden Paraguay yang pernah menjadi paderi khatolik Fernando Lugo, mengaku dia adalah ayah kepada seorang anak hasil hubungannya dengan seorang wanita semasa dia masih menjadi seorang uskup Katolik.

Lugo, 57, mengumumkan statusnya sebagai paderi tahun 2006 semasa dicalonkan sebagai presiden tetapi pada Julai 2008 Pope Benedict XVI mengizinkannya untuk berhenti.

Presiden mengaku memiliki hubungan sulit dengan Viviana Carrillo, 26, yang bermula semasa dia masih berusia 16 tahun, dan anaknya Gullermo Armindo, 2, lahir semasa Lugo masih menjadi sebagai paderi. Lugo akhirnya mengakui ini 5 hari setelah Carrillo dan peguamnya mengajukan permohonannya ke mahkamah tempatan.
5. Lelaki yang membayar 20 ribu dollar untuk membiayai hidup anak yang bukan anaknya
Di New Mexico, Steve Barreras dipaksa untuk membayar sejumlah 20 ribu dollar untuk membiayai hidup seorang anak perempuannya yang sebenarnya tidak ada. Setelah bercerai dengan Viola Trevino, Viola mengatakan sedang mengandung anak Steve. Sedangkan Steve pernah menjalani vasektomi di tahun 1999.
Trevino kemudian mengambil seorang anak perempuan bernama “Stephanie Renee”, yang menurutnya lahir pada tahun 1999 dan memiliki surat baptis, akta kelahiran, surat jaminan kesihatan, dan surat jaminan sosial untuk gadis itu. Pada tahun 2002, Trevino berhasil mempengaruhi mahkamah untuk memerintahkan Steve membayar biaya hidup atas “Stephanie” dengan memalsukan bukti DNA.

Pada bulan Disember 2004, semasa hakim ingin melihat anak itu, Trevino pergi ke mall dan memujuk seorang nenek dan cucunya yang berusia 2 tahun dan mengajaknya “pergi menemui Santa Claus”. Di mahkamah anak berusia 2 tahun itu diakuinya sebagai anaknya.
6. Ayah termuda di England
Alfie Patten sempat menjadi terkenal kerana dikatakan sudah menjadi ayah kepada seorang bayi semasa umurnya yang masih 12 tahun. Tapi kemudian ternyata fakta ini dibantah.
“Saya akan bertanggung jawab dan akan menjaga bayi Maisie seperti ayah yang lain. Sayalah satu-satunya yang tidur dengan ibu Maisie, Chantele,” ujar Alfie kepada media.
Tapi kemudian sebuah tabloid Inggeris melaporkan bahawa hasil dari ujian DNA menunjukkan bahwa Alfie terbukti bukanlah ayah kepada anak Chantelle Stedman.
Chantelle yang semasa hamil berusia masih 14, berkeras bahawa dia mencintai Alfie yang masih bersekolah itu dan menyatakan bahawa dialah yang merenggut kegadisannya.

Masalahnya, setengah remaja di Eastbourne, England mengaku pernah tidur dengannya, dan mendorong Alfie untuk melakukan paternity test dengan hasil yang memalukan Alfie.

7. Bayi jutaan dollar Anna Nicole dan empat lelaki yang mengaku sebagai Ayahnya
Sekurang-kurangnya ada 4 lelaki yang mengaku sebagai ayah kandung kepada bayi Anna Nicole Smith, yang mewarisi harta jutaan dollar. Mereka adalah Howard K. Stern (penguam Anna, sahabat dan kekasih terakhirnya), Larry Birkhead (fotografer selebriti yang mempunyai hubungan erat dengan Anna selama 2 tahun) dan Zsa Zsa Gabor’s (bekas suami dan salah seorang pengawal peribadi Anna).

Seorang lagi lelaki yang pada masa lalu mempunyai hubungan dengan Anna adalah Mark “Hollywood” Hatten yang pada masa itu sedang merengkok dalam penjara. Mark menyatakan bahawa dia adalah ayah kepa anak Nicole kerana Anna pernah memintanya melakukan “derma sperma” untuk “Anna Nicole Smith sperm bank”, sesuatu yang diada-adakan dan membuatnya menerima konsekuensi dipenjara.

Akhirnya, setelah melalui banyak kekecohan dan ujian-ujian DNA, bekas kekasih Larry Birkhead terbukti sebagai ayah kepada si million dollar baby.
8. Anak kembar yang berasal dari orang tua yang berbeza
Wilma dan Willem Stuart adalah pasangan Belanda yang lama mengharapkan kehadiran bayi tapi gagal sebelum kemudian memutuskan mencuba kaedah IVF (pembenihan di luar rahim – bayi tabung). Akibatnya mereka kena mulai belajar bagaimana menjadi orang tua bagi anak kembar.
Tetapi semasa anak kembarnya lahir, keanehan terjadi. Tidak seperti lazimnya anak kembar, Koen mempunyai mata biru, rambut hitam, dan kulit pink, sedangkan Tuen mempunyai mata gelap, rambut gelap, dan kulit coklat.

Satu ujian DNA menunjukkan Koen merupakan anak kandung Stuarts (berasal dari spermanya sendiri yang membenihi sel telur isterinya), tetapi Tuen terbukti bukan anak Stuart secara genetik.

Walaupun laporan hasil investigasi tidak dihebahkan, spekulasi muncul bahawa telah terjadi kesalahan proses dimana saluran yang digunakan dalam proses pembenihan bayi tabung digunakan dua kali dan mengakibatkan sperma Stuart bercampur dengan sperma orang lain. Stuart masih ingat pada masa proses berjalan, bersamanya terdapat juga pasangan kulit hitam di ruang menunggu IVF.
9. Laki-laki yang menyewa jirannya untuk menghamili isterinya, tapi gagal
Di Stuttgart, Jerman, seorang lelaki menyewa jirannya untuk menghamili isterinya, kerana beliau sendiri mandul. Pasangan Demetrius Soupolos, 29, dan Traute – bekas ratu cantik tempatan berhajat mempunyai cahaya mata tapi sayangnya doktor memngatakan suaminya mandul atau tidak akan boleh menghamili isterinya.

Lalu Souplos tidak ragu menyewa jirannnya, Frank Maus, 34, untuk menghamili isterinya, memandangkan dilihatnya Maus berhasil dengan isteri dan dua anaknya. Rancangan aneh ini nampaknya berjalan lancar pada awalnya. Souplos membayar Maus 2.500 dollar untuk tugas 3 malam dalam seminggu selama 6 bulan.

Dengan semangat Maus menjalankan pekerjaan barunya yang menyeronokkan ini. Jumlah Maus berjaya meniduri Traute sebanyak 72 kali. Sayangnya walaupun digempur habis-habisan, Traute tidak juga hamil.

Akhirnya melalui informasi dari doktor menyatakan bahawa sebenarnya Maus juga sama sedang menjalani terapi perubatan suami mandul seperti dirinya. Souplos dan isterinya terkejut besar setelah isteri Maus akhirnya mengakui bahawa dua anaknya bukanlah anak dari Maus.
10. Lelaki yang harus menafkahi anak yang bukan darah dagingnya
Enam belas bulan setelah perceraiannya, Richard Parker, seorang warga Florida, mengetahui bahawa anak yang dia nafkahi selama ini ternyata bukan anak kandungnya, setelah melalui ujian DNA.

Mahkamah Florida menyatakan Parker harus meneruskan nafkah tersebut sebanyak $1,200 setiap bulan kerana dia telah melepasi tempoh waktu 1 tahun untuk melakukan tuntutan.Let-us-study

1 comment:

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...