Monday, June 6, 2011

10 binatang terpantas di dunia

10. Rubah - 42 Mil/jam (67.2 Km/jam)


Rubah adalah pemburu yang memakan daging dan sayur sayuran.Binatang ini menggunakan kelajuannya untuk memburu kelinci, tikus-tikus malah burung-burung.

9. Coyote - 43 Mil/jam (68.8 Km/jam)



Coyote menggunakan kelajuannya untuk memburu binatang kecil seperti kelinci, tikus-tikus, tupai, rusa dan binatang ternak. Binatang pemakan daging ini, hidup berkelompok, dan memburu sepanjang musim.

8. Anjing Pemburu - 45 Mil/jam (72 Km/jam)


Anjing ini menggabungkan antara kepantasan dan kecerdikan dalam memburu mangsanya. Binatang ini memburu secara berkumpulan dan sangat tersusun.

Salah seekor anjing mengarahkan mangsanya ke satu tempat, dan anjing lain bersedia menyerang silih berganti sehingga mangsa tak berdaya.


7. Rusa Tanduk Besar
www.i-dus.com

Rusa ini sering dianggap sebagai rusa kedua terbesar didunia, dan juga salah satu jenis mamalia terbesar di Amerika Utara dan Asia Timur. Berbeza dengan binatang pantas yang lainnya, binatang ini menggunakan kepantasannya untuk menghindari pemangsa.

Apabila melihat ukuran dan kelajuannya, banyak pemangsa sekalipun lapar, lebih suka memendamkan niatnya untuk memburu rusa ini.

6. Kuda - 47,5 Mil/jam (76 Km/jam)


Jenis kuda terpantas ini adalah Quarter Horse, mendapatkan namanya “quarter’ kerana dalam larian kuda boleh memimpin larian hampir seperempat panjang trek dari kuda jenis biasa lainnya, kuda ini boleh mencapai kelajuan maksima 76 km perjam.

5. Rusa Thompson - 50 Mil/jam (80 Km/jam)


Dinamai sempena nama orang pertama menemuinya, Joseph thompson. Rusa Thompson diakui di dunia sebagai rusa terbaik, baik dari segi bentuk fizikal, kepantasan, juga kecerdikannya dibanding jenis rusa lainnya, dalam usaha menghindari musuh utamanya cheetah.

Rusa ini boleh mencapai kelajuan 80 km/jam disertai dengan pergerakan zigzag yang mengelirukan. Rusa ini juga mempunyai ketahanan lebih baik dari cheetah.

4. Singa - 50 Mil/jam (80 Km/jam)


Raja dari segala pemburu, Singa, tidak perlu memiliki kepantasan untuk menjadikan dirinya sebagai yang terbaik diantara yang terbaik, dalam berburu untuk melangsungkan hidupnya.

Kebanyakan usaha menangkap mangsa dikerjakan oleh singa betina, namun singa jantan boleh berlari mencapai kelajuan 80km/jam.

3. Wildebeest - 50 Mil/jam (80 Km/jam)


Wildebeest adalah binatang yang menyandarkan hidupnya pada kepantasannya untuk menghidari dari pemangsa.

Binatang ini adalah makanan kegemaran kucing besar,memandangkan tempat tinggal Wildebeest di daratan terbuka Afrika. Binatang ini adalah kumpulan terbesar yang boleh hidup sehingga 20 tahun.

2. Antelop - 61 Mil/jam (80 Km/jam)


Binatang ini juga dikenali sebagai binatang kedua terpantas di dunia.Kelajuan maksima binatang ini sangat sukar untuk dipastikan secara akurat, kerana tiap seekor binatang ini mempunyai kemampuan yang berbeza-beza.

Binatang ini juga mempunyai kemampuan sprint lebih lama kerana disokong ruang paru paru dan jantung yang lebih besar.

1. Cheetah - 70 Mil/jam (112 Km/jam)


Cheetah adalah binatang terpantas yang pernah hidup di daratan, boleh mencapai kelajuan 112 km/jam sehingga 120 km/jam hanya pada lapangan sepanjang 460m (500yard).

Kemampuannya bertindakbalas juga tidak boleh ditandingi mahluk lain. Cheetah boleh mencapai kelajuan dari 0 km/jam sampai 110 km/jam hanya dalam masa 3 saat..Unikaja

1 comment:

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...