Sunday, January 16, 2011

Video : Dialog bloggers dengan MB dan Exco Kerajaan Kelantan



Salam,

Walaupun penulis tak hadir ke majlis ini, tapi penulis gembira dengan usaha kerajaan Kelantan meraikan para blogger. Harap ada lagi majlis meraikan bloggers dibuat oleh pimpinan PR, biar tak kerap tapi tak putus supaya blogger yang sukarela ini rasa dihargai.

Jadi blogger bukan dapat duit pun, cuma nak tolong pimpinan dan kerajaan PR. Sekali sekala pimpinan dan kerajaan PR hargai sama peranan para blogger.

Blogger pula dengar la pesan Tok Guru, nak tahu lagi pasal majlis ini baca berita di bawah ;


KUALA LUMPUR, 15 Jan: Majlis Ramah Mesra dan dialog YAB Menteri Besar Kelantan Tok Guru Nik Abdul Aziz bersama para bloggers telah berjaya dilangsungkan di Hotel Grand Season, Kuala Lumpur.


Kesibukan dan keletihan beliau kerana terlibat dengan program di Terengganu pada sebelah siang tidak menghalangnya hadir bersama.


Turut serta di pentas terdiri daripada Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yaakob, Speaker DUN Kelantan, Datuk Nasruddin Daud dan lima Exco Kerajaan Negeri; Datuk Husam Musa, Datuk Takiuddin Hassan, Wan Ubaidah Omar, Haji Abdullah Che Nawi dan Datuk Dr Fadzli Hassan selaku penganjur majlis.


Dalam ucapan nya beliau berpesan kepada semua agar berhati-hati dengan apa yang ditulis sebab semuanya akan dihtung nanti Tok Guru juga mengingatkan semua bloggers agar menulis dan menyebarkan kebaikan di mana sahaja dengan rasa tanggungjawab tinggi untuk menyampaikan Islam..


Majlis itu mendapat sambutan menggalakkan daripada kalangan bloggers dan pengamal media alternatif.


Dalam sesi dialog pelbagai soalan dikemukakan oleh para bloggers dan telah dijawab dengan baik oleh YAB Tok Guru dan para Exco Kerajaan Negeri Kelantan.



Isu berkawan dengan DAP yang ditimbulkan oleh Saudara Azizi Abdullah telah dijawab dengan kemas oleh Tok Guru..kemas keming jawapan beliau.


YB Exco Dato Husam juga menjawap soalan mengenai isu tuntutan royalti yang akan dibicarakan pada 27 hb.Januari di Mahkamah Perdagangan dan beliau menjemput para bloggers turun membuat liputan.

Beliau juga memberitahu Kerajaan Pusat telah mohon mencelah dalam isu tuntutan royalti ini.

Sepatah akhir Tuan Guru menegaskan, menyebarkan Islam bakal memasuki Syurga dan tidak melaksanakan kewajipan itu akan masuk neraka.TBO

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...