Thursday, November 26, 2009

Tulahan : Ahli baru kabinet PAS

Salam,

Harapan kepada Presiden untuk buat rombakan kabinet PAS semasa seminar masih belum tertunai. Namun, kabinet PAS bertambah ahli bila Dato' Takiyudin dilantik sebagai Penolong SU.

Penolong SU ditugaskan membantu Cikgu Pa dalam hal2 berkaitan pendaftaran ahli baru, pendaftaran pertubuhan berkaitan PAS dan hal ehwal PR.

Penulis tak mahu ulas siapa Dato' Takiyudin, kerana semua tahu tentang beliau. Memang ada yang pertikai, tak da orang lainkah hendak dilantik, asyik2 orang pilihan Cikgu Pa, tak sibukkah dia.

Bagi penulis, tak kira siapa dilantik. Penolong SU kena laksanakan tugas selesaikan masalah keahlian PAS. Kena cari formula pemutihan keahlian, jangan harap Kawasan sahaja buat pemutihan.

Penolong SU juga kena selesaikan masalah pendaftaran cawangan baru yang sampai hari ini tak diluluskan pendaftar pertubuhan. Khabarnya dah lebih 200 cawangan baru yang mohon daftar tidak diluluskan oleh pendaftar.


Dulu prosesnya ambil masa 3 - 4 bulan. Sekarang dah nak masuk setahun. Kenapa pendaftar pertubuhan lambatkan? Inilah tugas Penolong SU.

Sekarang dah mula berlaku krisis keyakinan kepada penaja baru yang rata2nya bekas2 Umno. Mereka mula musykil, PAS ni sama macam Umno lambat2kan pendaftaran Cawangan baru. Sedangkan yang lambatkan bukan PAS tapi pendaftar pertubuhan.

Penolong SU kena selesaikan segera masalah ini. Jangan bagi alasan sibuk, jangan bagi alasan itu tugas kerani pejabat Agung. Jangan nanti dituduh perlantikan Penolong SU hanya untuk memperkukuhkan Cikgu Pa.

Penulis harap Penolong SU dapat laksanakan tugas dengan baik. Dulu mungkin hanya ada SU Agung, banyak masalah keahlian dan Cawangan tak selesai. Sekarang, dah Penolong SU harap banyak masalah selesai.

Wassalam.

2 comments:

dato' said...

Harapan rombakan kabinet??? Ada ke dalam resolusi...jangan buat isu sdr...
Siapa takiyudin??? mcm mana kenal sangat tu??? ada orang pertikai??? ramai juga yang sokong...Memang lah nak bantu orang biarle sesuai dengan yang nak di bantu...kalau dah memanjang berbalah...bile nak bantu..
Pemutihan memang tugas kawasan... Takkan pusat nak buat??? Formula memang dah ada..tak buat je...

Kenyataan tulisan ini lebih banyak prasangka sebelum kenyataan tiba... Bagi saya sdr berniat "Tidak baik" dalam tulisan ini...

Tulahan said...

Han nak komen, biar la faham dulu. Hang yang suka prasangka.

Peduli apa PSU geng UG ka, geng Erdogan ka. Janji kerja kena jalan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...